dinsdag 21 september 2010

Izmirli sevgilim

Hollandaya gelmeden once arkadasim ile 2 haftaligina izmire tatile gittik. Gunduz gec saate kadar yatma, kalkinca da ogleden sonra deniz kiyisinda yatma fasli yapiyorduk. Geceleri ise sabaha kadar turist cocuklarla dans ediyoruk, icki desen kusana kadar tuketiyorduk. Tabi bu tempoya kim dayanir, hem de benim gibi bunyesi zayif olan birisi icin hic de uygun degil. 3. gun sonra ertesi gun bir terleme bir kusma vucudumun heryerinden isyan canlari calmakta. Bir sonraki gun iki genc ile bulusacaktik ve iptal etmek zorunda kaldik. Hasta masta kalktim arkadasla iki ihtiyar turist gibi deniz kenarinda yuruyoruz. Derken arkamizda yuruyen gencler dikkatimizi cekti. Bir arkamizda bir onumuzde yuruyorlardi yarim saattir. Derken laf atildi ve erkek delisi arkadasim atladi tabi hemen. Ben hastayim zaten leyla gibiyim erkek merkek gormuyor gozum. Bir de öyle bir bakimsiz haldeyim ki, o halde kimseyle tanisamam. Saclar karismis makyajsiz ve agzimin kenari kabarmis haldeyim.

Gecenin ilerleyen saatlerinde bir yere oturduk sohbet ettik. Tabi öncesinde otele gidip kendime bir ceki duzen verdim. Sonra laf lafi acti ve ilginc kisilikler oldugu farkettim. Derken bunlar izmirli olduklari icin bizi daha iyi daha buyuk ve daha eglenceli mekanlara goturduler. Dans ederken cocugun eli devamli belime gidiyordu ve ben ilk basta cok rahatsiz olmustum. Derken goz goze geldik ve ben icimde birseyler hissettim. “Yarabbim bu nasil bir cift yesil gozdur?” “Elmas gibi parliyor ve ayni zamanda bana bakiyor.” Orda aniden carpildim cocuga. Tatilimiz bitene kadar sabahlara kadar hep onunla vakit gecirdim. Bazen deniz kiyisinda kaliyorduk otele gitmek istemiyorduk.

Derken ayrilik vakti geldi catti. Ikimizde ayrilmak istemiyorduk gozlerimizden belli idi. Cocuk dedi ben seni birakmam arada bir ziyaretine gelirim uzak olsak bile surdurmek istiyorum dedi. Ben istanbulda yasiyorum o vakitler ama Hollandaya okumaya gitmek istedigimi daha soylemedim bile. Yeni tanistigim insan butun hayat hikayemi anlatayim mi yani? Istanbula geri dondum gitmek icin islemlerimi yaptiriyorum bir yandan da bavul topluyorum ama bu cocuk sms ustune sms atiyo. Bi de o kadar sirinki kimsenin kalbi dayanamaz bu mesajlara. Agustos ayinda gidecegim ve hazirandayiz, bu tutup gelmez mi istanbula. Neymis Istanbula tasinacakmis ve is bulacakmis bilmem ne. Ben hala soyleyemedim gidecegimi belki gitmem falan diye dusundum ama o kadar da ugrasmistim bu okula girmek icin simdi vazgecemezdim.

Uzun zamandir bir arkadasinin yaninda kaldi ve Istanbulda cok guzel ve heyecanli vakit gecirdim onunla. En sonunda is bulmustu bu Istanbulda, garsonluk isi. Ben yapma etme olmuyor boyle dememe ragmen dinlemedi. Izmire geri dondu Istanbula tasinmak icin ve islerini halletmek icin. O donunce ben birden kendime geldim. “Noluyoruz Vicky? “dedim kendime…“iki ay once tanistigin bir insan icin gelecegini neden tehlikeye atiyorsun? O kadar ugrastin bu okula kabul edilmek icin.” Birden tadilde tanistigim ve iki aydir benim icin Istanbulda bulunan adam gozume yabanci gibi geldi. Sanki benim hicbirseyimmis gibi hissettim. Hollandaya giderken de arayip sormadim ve bir mesaj dahi birakmadim. Oylece habersiz gittim.

Iki ay sonra bir mail dustu posta kutuma. Beni unutmak icin neler yaptigini anlatiyordu ve benim neden boyle habersiz gittigimi anlayamadigini. Benim hakkimda artik hicbirsey hissetmedigini falan yazmis….Gecenlerde facebookda gordum evlenmis ve kendisi gibi yesil gozlu sarisin biriyle beraber artik. Kiskanmadim degil yani dogruyu soylemem gerekirse.

Ara sira dusunuyorum bizden birseyler olurmuydu diye. Keske ikimize bir sans verseydim diye dusunuyorum. Mutlu mu degil mi bilmiyorum ama resimde mutlu gorunuyordu. Sanki benden daha mutlu ve benden daha iyi birini bulmus gibi hissettim. Simdiki sevgilim onun yaninda tam bir magara adami. Kadina nasil davranacagini ogrenememis. Yani simdiki sevgilim bana izmirli sevgilimin degerini ogretti ve yaptiklarimdan utandim yillar sonra.

5 opmerkingen:

Mr. No zei

hem iyi yapmışsın hem de sen çok fenaymışsın be vicky! yaz aşkı gelir geçer, o adamla/kadınla hayat kurmak.. bir mucize olmazsa o ancak beyaz dizilerde olur. ama insan bi durumu anlatır, gidiyorum der. ne hainmişsin be! :) yazık olmuş yeşil göze!

Mr. No zei

bu arada "mağara adamı" lafına da çok güldüm :)

Vicky zei

Mister No bu izmirli bana beddua etti ahi tuttu. Bu tur seylere inanir oldum bu duruma dustukten sonra inan bana.

zey0zey zei

zaten nerde mağara adamı var onun götünün dibindeyiz nerde bizi el üstünde tutan adam var onu piç gibi bırakıp gideriz.=) hak bize hak bu mağara adamları

Vicky zei

Zeyzey oruspu cocuklari ilk basta magara adami yuzlerini gostermiyorlar ki! Ilk baslarda cicek almalar spontane cikip gelmeler Don Juan de Marco kesiliyorlar. Sen onun oldugunu dusundukleri zaman iste o zaman gercek yuzleri ortaya cikiyor piclerin!